czwartek, 16 sierpnia 2012

Placuszki cukiniowo - marchewkowe

Świetna propozycja dla dzieci. Stwarza ogrom możliwości smakowych. Dodajemy co lubimy. Ja robię je zamiast placków ziemniaczanych i wszyscy moi domownicy zgodnie stwierdzili, że są nie tylko zdrowsze ale i smaczniejsze. Oceńcie sami, czy nadają się jako alternatywa dla poznańskich plendzów.




Z gzikiem i fioletowym kalafiorem



Składniki na 4 porcje (36 placuszków):
  • 2 większe cukinie
  • 2 marchewki
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki mąki razowej orkiszowej (ilość zależy od konsystencji ciasta - powinno być jak gęsta śmietana)
  • łyżka oliwy
Dodatki:
Na słodko:
  • mus jabłkowy
  • owoce
  • miód/ syrop klonowy
  • konfitury
  • serek homogenizowany waniliowy
  • cynamon
  • czekolada
Na słono:
  • gzik
  • dip jogurtowy z ziołami
  • gotowane jarzyny
  • surówka
  • ser żółty (starty na wierzchu i zapieczony na placuszkach pod grillem w piekarniku)
Przygotowanie:
Warzywa ścieramy na tarce na drobnych oczkach. Osączamy sok (jest pyszny i polecam go do picia z łyżeczką miodu i odrobiną soku z limonki), dodajemy pozostałe składniki i smażymy z obu stron na złoto po ok 4 min. na średnim gazie.

Wartość odżywcza porcji (ok 9 placków) bez dodatków 213 kcal
Białko 10 g
Tłuszcz 6g
Cholesterol 107 mg 
Węglowodany 29g
Błonnik 10g
Na 109mg
K 1,1g
P 270mg
Mg 108mg

5 komentarzy:

  1. fioletowy kalafior? ;O chcę goo *.* zielonego widziałam, jadłam, ale ten kolor mnie rozwalił totalnie! :D:D

    OdpowiedzUsuń
  2. i bez jajka wyjdą naprawdę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jej, przepraszam za idiotyczny komentarz, nie doczytałam :>

      Usuń
  3. uwielbiam takie alternatywy dla placków ziemniaczanych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Placków z marchewką jeszcze nie próbowałam :D

    OdpowiedzUsuń