poniedziałek, 25 czerwca 2012

Czekoladowe muffinki pełnoziarniste

Pyszne i zdrowe szaleństwo, a banalnie proste wykonanie. Są mocno czekoladowe pełne wartościowego błonnika, magnezu, cynku, manganu i witamin B2, PP, E, B9.  Nie odbiegają smakiem od wypieków z mąki białej, dlatego warto zainwestować w mąkę razową.




Składniki na 10 większych muffinek:

  • szklanka mąki pełnoziarnistej (u mnie orkiszowa)
  • 1/2 szklanki cukru nierafinowanego
  • 4 kopiaste łyżki kakao
  • 4 łyżki oleju (u mnie sezamowy) - nie polecam oliwy ze względu na intensywny smak, lepszy będzie olej z pestek winogron
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki mleka odtłuszczonego w proszku (nie jest konieczne)
  • 1/2 szklanki mleka / mleka sojowego/ kokosowego
  • 1 jajko
  • szczypta soli
Przygotowanie:
Mieszamy osobno suche i mokre składniki, po czym łączymy i napełniamy foremki. Pieczemy 15 min w 180 C. Można dodać ulubione orzechy, suszone owoce. 

Wartość odżywcza muffinki 120 kcal
Białko 3,4g
Tłuszcz 3g
Cholesterol 22 mg
Węglowodany 20g
Błonnik 8g

5 komentarzy:

  1. Ale mocno czekoladowe, piękny kolor:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają tak, że tylko wcinać ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. prawie identyczne robię bardzo często : ) są świetne!
    mam pytanie - co daje dodatek mleka w proszku? bo nigdy go nie stosowałam, a ciekawi mnie to.

    OdpowiedzUsuń
  4. Już nie raz sie przekonałam, że zmiana mąki na orkiszową odbywa się bez ubytku na smaku ;) Ale bym zjadła teraz takiego muffina ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Smacznie wygladaja :) A do tego zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń