niedziela, 24 czerwca 2012

Ciasto czekoladowe z agrestem i buraczkami

Bardzo nietypowe ciasto. Wyszłoby pięknie gdybym miała odpowiednią foremkę, także zdjęcie nie oddaje jego zalet. Smakuje świetnie, kolejną wersję zrobię z marchewką i bananem. To dobry sposób na przemycenie warzyw do diety niejadków. Nawet się nie zorientują. Fasoli w cieście nie mieliłam, chciałam by była wyczuwalna jej struktura i przyznaję, że świetnie się to sprawdziło. Jest mięciutka a zarazem stanowi fajny element ciasta. Nikt się u mnie nawet nie domyślił, że to fasola. Ciasto to bogactwo magnezu, żelaza, witamin z grupy B. Warto je polecić kobietom w ciąży i osobom z niedokrwistością.




Składniki na 10 porcji:


  • szklanka mąki pełnoziarnistej (u mnie orkiszowa)
  • 1/2 szklanki białej mąki 550
  • 1/2 szklanki cukru brązowego nierafinowanego
  • 2 łyżki melasy
  • szklanka puree z buraków (tarte buraczki)
  • 1/4 szklanki gotowanej czerwonej fasoli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 4 kopiaste łyżki kakao
  • 1 jajko (weganie - mielone siemię lniane/ mąka sojowa - 2/3 łyżki)
  • łyżka oleju (u mnie sezamowy)
  • 150 g czerwonego agrestu




Przygotowanie:Najpierw mieszamy osobno wszystkie suche i mokre składniki. Przelewamy płyny do mąki i dokładnie mieszamy. Wylewamy na wysmarowaną formę i posypujemy agrestem. Pieczemy 45 min w 180C. 


Wartość odżywcza porcji: 150kcal (całe ciasto 1500 kcal)
Białko: 4g
Tłuszcz: 2g 
Cholesterol: 21mg
Węglowodany: 29g
Błonnik:4g

6 komentarzy:

  1. Cześć,
    dzięki za zgłoszenie przepisu, bardzo ciekawy. Mam tylko pytanie: czy wytestowałaś tę wersję wegańską i jesteś pewna, że wyjdzie? Jeśli tak, daj znać. Wtedy zaakceptuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. od pewnego czasu właśnie kusi mnie wypróbowanie buraka w cieście : )
    Twoje ciacho bardzo apetyczne : )

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe, choć ja chyba nie mieszalabym buraków z fasolą w cieście:) albo albo

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę zrobić - prezentuje się super!

    OdpowiedzUsuń