wtorek, 21 lutego 2012

Leniwe kluski jabłkowo - batatowe II

Zasmakowały mi ostatnio kluski z batatami, więc postanowiłam poekspetymentować nieco z przepisem. Kolejna wersja jest z jabłkami i daktylami. Wyszły równie smaczne, nieco słodsze od poprzedniczek mimo braku dodatkowego słodzenia.



Składniki na 2 duże porcje:
  • ser twarogowy chudy 250g
  • 1 pieczony batat
  • 1 jabłko 
  • 3 łyżki zarodków pszennych
  • 5 łyżek mąki owsianej
  • 3 łyżki otrąb pszennych
  • cynamon,
  • 4 daktyle
  • jajko 
 Przygotowanie

Bataty pieczemy w piekarniku przez 15 min w 200C. Ostudzone rozgniatamy widelcem razem z twarogiem, przyprawami. Wbijamy jajko i dokładnie mieszamy.  Dodajemy drobno posiekane daktyle (lub zmiksowane z odrobiną wody) i pozostałe suche składniki, mieszamy i odstawiamy na 15 min. Formujemy kuleczki i wrzucamy do wrzątku. Gotujemy 2 min od wypłynięcia.

Podałam z jabłkiem i kiełkami. Moża przygotować sos z jogurtu i miksowanych ananasów (lub innych owoców) albo lub podać z konfiturą, musem jabłkowym, serkiem homogenizowanym waniliowym lub w wersji ekstra z kulką waniliowych lodów posypane cynamonem.


Wartość odżywcza porcji bez dodatków : 366 kcal
Białko: 30 g
Tłuszcze: 6 g
Cholesterol: 110 mg
Węglowodany: 48 g
Błonnik: 15 g

2 komentarze:

  1. zawsze lubiłam pierogi leniwe, a z dodatkiem jabłka muszą być szczególnie dobre :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają smacznie :) Zawsze chciałam być dietetykiem, ale moja nienawiść do biologii przezwyciężyła.

    OdpowiedzUsuń