niedziela, 19 lutego 2012

Kuleczki jaglane :D

Ten przepis jak wiele innych prezentowanych jest wynikiem eksperymentów kulinarnych. To istna bomba zdrowia w niezwykle smakowitym wydaniu. Za każdym razem robię je nieco inaczej, w zależności od dostępności składników i tego na co aktualnie mam apetyt. Gorąco polecam, bo robią się szybko i łatwo, a w dodatku genialnie nadają się na przyjęcia. Smakują dorosłym i dzieciom, które można zaangażować w dekorowanie, formowanie różnych kształtów (np. zwierzątek).

I - białe - kokosowe:


Składniki:
  • szkalnka kaszy jaglanej
  • suszone morele
  • suszone rodzynki
  • laska wanilii (lub ekstrakt/ cukier waniliowy)
  • cukier brązowy (u mnie 3 łyżki)/ miód/ syrop z agawy
  • laska cynamonu
  • szklanka wiórków kokosowych
  • puszka mleka kokosowego
  • szkalnka wody i szklanka mleka sojowego (można zastąpić zwykłym)
Przygotowanie:

Gotujemy na małym ogniu kaszę w mleku i wodzie z wanilią, cynamonem, pokrojonymi morelami i rodzynkami oraz 1/2 szklanki wiórków kokosowych. Dosładzamy masę. Po wchłonięciu całego płynu odstawiamy do ostygnięcia i ochładzamy w lodówce ok 1 h. Następnie formujemy kulki (można do wnętrza włożyć migdał/ orzechy macadamia) i obtaczamy w pozostałych wiórkach kokosowych.

Wartość odżywcza porcji (3 małe / 2 średnie - 100g) 80 kcal
Białko: 1,6 g
Tłuszcze: 1,5 g
Cholesterol: 0 mg
Węglowodany: 15 g
Błonnik: 6 g
II - czarne - czekoladowe


Składniki:
  • szkalnka kaszy jaglanej
  • suszone śliwki, figi, daktyle
  • laska wanilii (lub ekstrakt/ cukier waniliowy)
  • melasa (u mnie 4 łyżki)/ miód/ syrop z agawy
  • laska cynamonu
  • 1/2 szklanki wiórków kokosowych
  • 4 łyżki kakao + kakao do obtoczenia
  • szkalnka wody i 2 szklanki mleka sojowego (można zastąpić zwykłym)
Przygotowanie:

Gotujemy na małym ogniu kaszę w mleku i wodzie z wanilią, cynamonem, pokrojonymi owocami suszonymi. Dodajemy melasę.  Po wchłonięciu całego płynu odstawiamy do ostygnięcia i ochładzamy w lodówce ok 1 h. Następnie formujemy kulki (można do wnętrza włożyć migdał/ orzechy laskowe, włoskie) i obtaczamy w kakao lub/i wiórkach kokosowych.

Wartość odżywcza porcji (3 małe / 2 średnie - 100g) 130 kcal
Białko: 3 g
Tłuszcze: 1,5 g
Cholesterol: 0 mg
Węglowodany: 26 g
Błonnik: 8 g

3 komentarze:

  1. Bardzo fajny sposób na jaglankę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jagłę kocham najbardziej z mlekiem migdałowym i ciupką miodku :)
    Mniammm a te kulki z masą marcepanową w gorzkiej czekoladzie ...? hmmm dzięki za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też robię kuleczki jaglane i wkładam do bento :)))
    pyszności
    Pozrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń