czwartek, 12 kwietnia 2012

Risotto pieczarkowe z suszonymi pomidorami i bazylią

    Zawsze bałam się risotta. Uważałam, że nie będę umiała go właściwie przyrządzić, a jednak dzięki warsztatom kulinarnym zaczęłam swoją przygodę i wymyślam coraz lepsze dania. Tutaj liczy się inwencja twórcza, nieco szaleństwa i chęć odkrycia nowych smaków. Dzisiaj wiem, że to bardzo proste, nie wymaga wiele pracy oraz pozwala na pyszne wykorzystanie z pozoru bezużytecznych pozostałości w lodówce. Właściwie skomponowane risotto ma również wiele walorów odżywczych. Poniższe jest bogate w błonnik, niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, witaminę E, niacynę, magnez. Do risotto warto zużyć niedopite wino, nadwiędnięte warzywa, czy resztki kurczaka z poprzedniego dnia. Polecam!





Składniki na 4 porcje:
  • szklanka ryżu arborio
  • oliwa z oliwek z bazylią - łyżka
  • 8 dużych pieczarek
  • 2 szalotki
  • świeża bazylia
  • suszone pomidory z bazylią
  • łyżka mielonych migdałów/ masła orzechowego
  • sól, pieprz
  • 1 1/2 szklanki bulionu jarzynowego (w zależności od pożądanej konsystencji może być więcej lub mniej)
  • szklanka białego wina wytrawnego
Przygotowanie:
Na oliwie szklimy cebulkę, pieczarki i po 5 min wrzucamy ryż. Smażymy 3 min. Dodajemy 1/3 objętości wina, po wchłonięciu dolewamy bulion i tak na zmianę do uzyskania pożądanej konsystencji. Dodajemy pomidory, migdały, bazylię i przyprawy, dokładnie mieszamy. Podajemy udekorowane bazylią, można podać z pieczonym mięsem/ rybą. 


Wartość odżywcza porcji: 257kcal
Białko: 8 g
Tłuszcze: 9 g
Cholesterol: 0 mg
Węglowodany: 36 g
Błonnik: 7 g

po treningu/ 3h przed

2 komentarze:

  1. witam, barkuje banerka do akcji jedzenie dla sportowcow:) prosze o info jak sie pojawi:)

    OdpowiedzUsuń