środa, 3 kwietnia 2013

Zupa z czerwonej soczewicy

Wiosna w kalendarzu, a za oknem wciąż zima ... Jedyne, co mi przypomina o tym, że to już kwiecień jest fakt, że dni są coraz dłuższe. Jednak to zbyt mało. Mam głód ciepła. Żeby się troszkę rozgrzać polecam aromatyczną zupę z soczewicy. Potrafi zdziałać cuda. Przy tym ma właściwości immunostymulujące i jest kopalnią witamin oraz składników mineralnych



Składniki:
  • czerwona soczewica - 1/2 szklanki suchej
  • brązowy ryż - 1/2 szklanki suchego
  • puszka mleka kokosowego
  • marchew
  • pietruszka
  • 1 cm świeżego imbiru
  • świeża i suszona kolendra
  • sok z 1/2 limonki
  • sól
  • pieprz
  • kumin 
  • cebula czosnkowa
  • czosnek
  • woda
  • łyżka oleju lnianego - dodaję na koniec/ oliwa jeśli przygotowujecie zupę tradycyjnie

Przygotowanie:
Swoją zupę przygotowałam w Speedcooku. Wszystkie składniki (niektóre pokrojone) po prostu wrzuciłam do urządzenia (najpierw ryż z wodą i mlekiem, po 15 min resztę), ustawiłam na gotowanie z mieszaniem na 1L i po 40 min zupa była gotowa. Wam polecam swoją starą metodę. Cebulkę zeszklić z czosnkiem i imbirem oraz przyprawami. W garnku wstawić ryż na wodzie i mleku kokosowym. Po 15 min. dodać soczewicę i resztę składników. Gotować do miękkości. Można dorzucić również filet z kurczaka lub dorsza. Świetnie pasuje tu także kukurydza, czy cukinia.

1 komentarz:

  1. takiej wersji jeszcze nie jadłam, ciekawe jak smakuje z tym mlekiem kokosowym...

    OdpowiedzUsuń